پرسش مهر چیست و چرا پاسخ دادن به آن اهمیت دارد؟ گروه تحقیقاتی مدرسه نشاط چه گروهی است و چگونه به پرسش‌های مطرح شده پاسخ می‌دهد؟ در ادامه مطلب با نوآوری‌ها و خلاقیت‌های بکاگرفته شده این وبگاه آشنا شده و یکی از دنبال کنندگان مدرسه نشاط شوید   ادامه مطلب ...

 

 

پرسش مهر چیست؟

هر ساله رئیس جمهور کشور ما با هدف پرورش روحیه پرسش‌گری و توانایی نقد و تحلیل پدیده‌ها، ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانش‌آموزان، ایجاد شادابی، تحرک و نشاط بیشتر در مدارس، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش، گسترش و تقویت فعالیت‌های گروهی و کشف، رشد و پرورش استعدادهای بالقوه در مراسم گشایش مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید خطاب به دانش‌اموزان کشور، پرسشی با عنوان «پرسش مهر» مطرح می‌کند.

 

اهداف بسیار مهم عنوان شده از طرف جناب رئیس جمهور برای پرسش مهر:                                                            

  • پرورش روحیه پرسش‌گری دانش‌آموزان
  • ایجاد و افزایش توانایی نقد و تحلیل در دانش‌آموزان
  • ایجاد و افزایش توانایی پرسشگری
  • کشف استعدادهای برتر
  • کشف و استفاده ایده‌های مناسب
  • ایجاد نشاط

 


چرا پاسخ دادن به پرسش مهر مهم است؟

 

امروزه مدرسه دیگر فقط مکانی برای تعلیم و تلاش درجهت کسب مدرک هنرجویان نیست! مدرسه، باغی پر از فرصت است. مسئولان عالی رتبه کشور به کمک نهاد آموزش و پرورش جمهوری اسلامی هرساله برای کشف و استفاده از دانش‌آموزان با استعداد، برنامه‌ها و مسابقاتی را ایجاد می‌کنند تا آن‌ها بتوانند در یک محیط بانشاط و چالش برانگیز، امیدوارانه در مسیر محقق کردن اهداف خودشان گامی بزرگ بردارند؛ پرسش مهر یکی از این فرصت‌هاست؛ فرصتی برای بیان آزادانه نظرات دانش‌آموزان و حتی دبیران که چگونه سطح کیفیت نهادهای آموزشی‌مان را بهتر کنیم.

بنابراین پاسخ به پرسش مهر سه هدف اساسی دارد:

  • بروز استعدادها و مهارت‌ها
  • بیان راهکارهایی برای بهبود مشکلات در مدارس
  • اتحادی برای پیشرفت کشور

 


مدرسه نشاط چیست؟

مدرسه نشاط، نام گروه‌ای دو نفره از هنرجویان هنرستان شهید ابراهیم جعفری شهر رشت است که در تاریخ 9 آذر سال 1398 تشکیل شده و در فرصتی بسیار کوتاه تا تاریخ 13 آذر سعی بر تهیه محتوا و امادسازی ساختار وبگاه برای جشنواره بسیار ارزشمند کشوری با عنوان "پرسش مهر بیستم" داشته است.

این گروه سعی داشته تا با شیوه‌های نوین به پرسش مطرح شده پاسخ دهد. فهرست دسته‌بندی مطالب مدرسه نشاط، در بخش طبقه‌بندی موضوعی قابل مشاهده است و به شما امکان دسترسی هرچه آسان‌تر و منظم‌تر به مطالب را نیز می‌دهد.

در گام اول، گروه مدرسه نشاط در رابطه با پرسش بیستم، مصاحبه‌ای با مسئولین مدرسه انجام داده و به شکل صوتی، متنی و به همراه عکس در بخش مصاحبه‌ها قرار داده است.

در گام دوم ما با بکارگیری شیوه خلاقانه‌ای برای حل مشکلات، پیشنهادهایی را برای مدیران و مسئلین پرورشی دانش‌آموزان تهیه کرده‌ایم؛ با همان شیوه نیز پیشنهادهایی برای دانش‌آموزان در ادامه موضوعات تهیه گردیده است.

در گام سوم، در بخش "بخوان، بدان و جایزه ببر" چند نشریه تهیه و تولید محتوا کرده و در پایان هر کدام از آن‌ها پرسش‌هایی مربوط به آن موضوع را مطرخ کرده‌ایم تا در مخاطبین محترم وبگاه مدرسه نشاط اشتیاقی برای خواندن مقالات ایجاد کنیم.

در آخرین بخش که مفاهیم نام دارد،سعی شده است تا به پرسش‌های احتمالی مخاطبین وبگاه پاسخ داده شود.